KLAUZULA RODO / POLITYKA PRYWATNOŚCI
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z krajowymi i europejskimi przepisami prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: „RODO”).
Administrator danych jest zobowiązany do zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych, ich poufności, dostępności, integralności i rozliczenia prowadzonych działań.
Polityka Prywatności dla serwisu internetowego www.mgmpharma.pl („Polityka Prywatności”) przedstawia zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania informacji o Użytkownikach. Użyte w niniejszej Polityce Prywatności definicje mają następujące znaczenie:
- RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
- Administrator danych osobowych (ADO)- oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.
Więcej informacji na temat praw osób, których dane osobowe są przetwarzane, w tym, co do prawa wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych znaleźć można na https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679 oraz https://uodo.gov.pl/pl/83/155.
Prawem właściwym dla niniejszych warunków i umów pomiędzy stronami jest wyłącznie prawo polskie. W kwestiach nie unormowanych postanowieniami niniejszych warunków stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu Cywilnego. Wszystkie oferty, potwierdzenia i Umowy podlegają i są interpretowane zgodnie z prawem polskim. W stosunku do wszelkich sporów wynikających z Umowy lub z nią związanych Zamawiającym i Sprzedawca będą w pierwszej kolejności starali się rozstrzygnąć je w wyniku porozumienia i negocjacji w dobrej wierze, w duchu wzajemnej współpracy.
Administrator danych jest zobowiązany do zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych, ich poufności, dostępności, integralności i rozliczenia prowadzonych działań.
Polityka Prywatności dla serwisu internetowego www.mgmpharma.pl („Polityka Prywatności”) przedstawia zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania informacji o Użytkownikach. Użyte w niniejszej Polityce Prywatności definicje mają następujące znaczenie:
- RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
- Administrator danych osobowych (ADO)- oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.
- ADMINISTRATOR DANYCH.
- Administratorem danych osobowych Zamawiającego jest MGM Pharma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.j. z siedzibą: 90-554 Łódź, ul. Łąkowa 19, prowadzącą działalność gospodarczą na podstawie wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi –Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000899472, NIP 727-279-38-11.
- Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych.
- W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Administratorem: telefonicznie pod numerem: 608307061, pod adresem e-mail: mgmpharma@mgmpharma.pl, pisemnie, przesyłając korespondencję na adres ul. Aleksandrowska 42, 95-070 Rąbień.
- ZAMAWIAJĄCY
- Zamawiającym jest w szczególności Jednostka Publiczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej oraz każdy inny podmiot będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców ( Dz.U.2024.236 t.j. z dnia 2024.02.21).
- POZYSKANIE DANYCH I CEL ICH PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.
- W celu realizacji Umowy Sprzedaży, Zamawiający powierza Sprzedawcy dane osobowe do przetwarzania w zakresie pracowników i współpracowników Zamawiającego. Cel powierzenia przetwarzania danych osobowych wynika bezpośrednio i ogranicza się wyłącznie do zadań wynikających z Umowy Sprzedaży.
- W celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającego na marketingu własnych produktów i usług, a w przypadku wyraźnej zgody – także produktów i usług firm współpracujących z Administratorem (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), przy wykorzystaniu następujących form komunikacji:
- newsletter (wysyłka biuletynu informacyjnego),
- rozmowy głosowe (marketing telefoniczny),
- przesyłanie informacji handlowej (wiadomości e-mail),
- przesyłanie informacji handlowej (wysyłka sms),
- wysyłki materiałów promocyjnych pocztą tradycyjną,
- dostarczania spersonalizowanych treści i reklam.
- W celach wskazanych w treści zgód na przetwarzanie danych osobowych - jeśli takie zgody były wyrażane (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- W celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Także w związku z realizacją pozostałych prawnie uzasadnionych interesów administratora, w szczególności w celu nawiązania kontaktu mailowego z Użytkownikiem. (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- W celach statystycznych, związanych z poprawą efektywności pracy, jakości świadczonych usług i dostosowaniem ich do odbiorców,
- W celu realizacji umowy z Zamawiającym lub podjęcia działań przed zawarciem umowy, na żądanie Zamawiającego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO – jeśli jesteś Kontrahentem; art. 6 ust. 1 lit. f RODO – jeśli jesteś osobą działającą w imieniu lub na rzecz Kontrahenta),
- W celu prowadzenia rozliczeń, księgowości i sprawozdawczości finansowej (art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO),
- W celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń,
- W celach statystycznych, związanych z poprawą efektywności pracy, jakości świadczonych usług i dostosowaniem ich do odbiorców.
- W celu prowadzenia korespondencji oraz zapewnienia obiegu i archiwizacji dokumentów, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- W celu rozpatrzenia reklamacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- Dane, które nie są niezbędne z perspektywy powyższych podstaw prawnych, przetwarzane są na podstawie zgody, o ile taka została wyrażona (art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
- Administrator nie przetwarza szczególnych kategorii danych osobowych. Jeśli opis okoliczności będących podstawą zgłoszenia reklamacyjnego lub innego zdarzenia wskazanego przez Zamawiającego zawiera dane szczególnej kategorii, to będą one przetwarzane wyłącznie w celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń (art. 9 ust. 2 lit. f RODO), a poza tym celem, na podstawie zgody, którą stanowi wyraźne działanie Zamawiającego: udostępnienie ich z własnej inicjatywy w celu rozpatrzenia reklamacji (art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
- KATEGORIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.
- Zamawiający powierza Sprzedawcy dane osobowe następujących kategorii osób i w następującym zakresie: dane osobowe pracowników i współpracowników, którzy reprezentują Zamawiającego i koordynują realizację Umowy tj.: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, numer dowodu osobistego. Analogicznie Sprzedawca jako administrator danych osobowych pracowników, powierza Zamawiającemu dane osobowe pracowników i współpracowników, którzy reprezentują Sprzedawcę i koordynują realizację Umowy Sprzedaży tj.: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
- OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH.
- Co do zasady, dane będą przetwarzane przez okres realizacji umowy z Zamawiającym. Dane będą także przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa, w szczególności przepisami o rachunkowości, natomiast jeśli jest to uzasadnione - do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń wynikających z umowy z Zamawiającym, w zależności, który okres jest dłuższy.
- Dane osobowe będą przechowywane przez 1 rok po terminie upływu gwarancji lub rozliczeniu reklamacji, a w razie przetwarzania w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń - do czasu ich przedawnienia prawomocnego zakończenia postępowań w tym postępowania egzekucyjnego.
- Okres przechowywania danych stanowiących treść korespondencji jest uzależniony od celu przetwarzania danych, którego dotyczy dana korespondencja.
- Przekazane dane osobowe będą przechowywane do czasu wycofania zgody lub wniesienia sprzeciwu. Do wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu może dojść w sposób dowolny, tj. w taki sposób, aby wyraźnie zaznaczyć, że Zamawiający lub osoba działająca w jego imieniu nie życzy sobie pozostawać z Sprzedawcą w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych przez niego działaniach. Po wycofaniu zgody lub wyrażeniu sprzeciwu, dane osobowe mogą być przechowywane na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze i związanych z nimi roszczeniami - do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń, w zależności, który termin jest dłuższy.
- ODBIORCY DANYCH
- Podmioty świadczące usługi lub dostarczające rozwiązania informatyczne.
- Podwykonawcy oraz dostawcy organizacji.
- Notariusze oraz kancelarie adwokackie lub radcowskie.
- Podmioty świadczące usługi doradcze i audytorskie.
- Podmioty prowadzące działania marketingowe.
- Podmioty archiwizujące i niszczące dokumenty.
- Podmioty świadczące usługi kurierskie i pocztowe.
- Banki, zakłady ubezpieczeń oraz pozostałe instytucje finansowe i płatnicze.
- Organy publiczne, otrzymujące dane w związku z realizacją obowiązków prawnych administratora.
- PRAWA OSÓB KTÓYCH DANE DOTYCZĄ
- prawo dostępu do danych, w tym prawo uzyskania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu, o ile nie narusza to tajemnicy zawodowej,
- prawo żądania ich sprostowania lub uzupełnienia,
- prawo do usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”),
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych, lub o ograniczeniu przetwarzania, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku,
- w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wyrażona na podstawie przepisów RODO, Zamawiającemu przysługuje prawo wycofania takiej zgody; wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, którego dokonano przed jej wycofaniem;
- prawo do przenoszenia danych osobowych,
- prawo do niepodlegania zautomatyzowanej decyzji, w tym profilowaniu,
- prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Użytkownik/Uczestnik uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
Więcej informacji na temat praw osób, których dane osobowe są przetwarzane, w tym, co do prawa wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych znaleźć można na https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679 oraz https://uodo.gov.pl/pl/83/155.
- PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW TRZECICH
- na podstawie art. 49 ust. 1 lit. „b” RODO, gdy będzie to niezbędne do wykonania zawartej umowy lub wprowadzenia w życie środków przedumownych podejmowanych na żądanie Zamawiającego. W tym przypadku podstawą przekazania danych będzie niezbędność przetwarzania do zawarcia i wykonania umowy,
- na podstawie art. 49 ust. 1 lit. „e” RODO, gdy będzie to niezbędne do ewentualnego ustalenia roszczeń związanych z zawartą z Zamawiającym umową, jak również dochodzenia tych roszczeń lub obrony przed tymi roszczeniami. W tym przypadku podstawą przekazania danych będzie niezbędność do ustalenia, dochodzenia lub ochrony roszczeń.
- ZAUTOMATYZOWANE PRZETWARZANIE I PROFILOWANIE
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Prawem właściwym dla niniejszych warunków i umów pomiędzy stronami jest wyłącznie prawo polskie. W kwestiach nie unormowanych postanowieniami niniejszych warunków stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu Cywilnego. Wszystkie oferty, potwierdzenia i Umowy podlegają i są interpretowane zgodnie z prawem polskim. W stosunku do wszelkich sporów wynikających z Umowy lub z nią związanych Zamawiającym i Sprzedawca będą w pierwszej kolejności starali się rozstrzygnąć je w wyniku porozumienia i negocjacji w dobrej wierze, w duchu wzajemnej współpracy.