KLAUZULA RODO / POLITYKA PRYWATNOŚCI

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z krajowymi i europejskimi przepisami prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: „RODO”).
 
Administrator danych jest zobowiązany do zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych, ich poufności, dostępności, integralności i rozliczenia prowadzonych działań.
 
Polityka Prywatności dla serwisu internetowego www.mgmpharma.pl („Polityka Prywatności”) przedstawia zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania informacji o Użytkownikach. Użyte w niniejszej Polityce Prywatności definicje mają następujące znaczenie:
 
- RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
- Administrator danych osobowych (ADO)- oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.

  1. ADMINISTRATOR DANYCH.
Mając na uwadze dyspozycję art. 13 ust. 1 i ust. 2 RODO, informujemy, iż:
  1. Administratorem danych osobowych Zamawiającego jest MGM Pharma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.j. z siedzibą: 90-554 Łódź, ul. Łąkowa 19, prowadzącą działalność gospodarczą na podstawie wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi –Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000899472, NIP 727-279-38-11.
  2. Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych.
  3. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Administratorem: telefonicznie pod numerem: 608307061, pod adresem e-mail: mgmpharma@mgmpharma.pl, pisemnie, przesyłając korespondencję na adres ul. Aleksandrowska 42, 95-070 Rąbień.
 
  1. ZAMAWIAJĄCY
  1. Zamawiającym jest w szczególności Jednostka Publiczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej oraz każdy inny podmiot będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców ( Dz.U.2024.236 t.j. z dnia 2024.02.21).
 
  1. POZYSKANIE DANYCH I CEL ICH PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.
  1. W celu realizacji Umowy Sprzedaży, Zamawiający powierza Sprzedawcy dane osobowe do przetwarzania w zakresie pracowników i współpracowników Zamawiającego. Cel powierzenia przetwarzania danych osobowych wynika bezpośrednio i ogranicza się wyłącznie do zadań wynikających z Umowy Sprzedaży.
  2. W celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającego na marketingu własnych produktów i usług, a w przypadku wyraźnej zgody – także produktów i usług firm współpracujących z Administratorem (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), przy wykorzystaniu następujących form komunikacji:
  • newsletter (wysyłka biuletynu informacyjnego),
  • rozmowy głosowe (marketing telefoniczny),
  • przesyłanie informacji handlowej (wiadomości e-mail),
  • przesyłanie informacji handlowej (wysyłka sms),
  • wysyłki materiałów promocyjnych pocztą tradycyjną,
  • dostarczania spersonalizowanych treści i reklam.
  1. W celach wskazanych w treści zgód na przetwarzanie danych osobowych - jeśli takie zgody były wyrażane (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  2. W celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
  3. Także w związku z realizacją pozostałych prawnie uzasadnionych interesów administratora, w szczególności w celu nawiązania kontaktu mailowego z Użytkownikiem. (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  4. W celach statystycznych, związanych z poprawą efektywności pracy, jakości świadczonych usług i dostosowaniem ich do odbiorców,
  5. W celu realizacji umowy z Zamawiającym lub podjęcia działań przed zawarciem umowy, na żądanie Zamawiającego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO – jeśli jesteś Kontrahentem; art. 6 ust. 1 lit. f RODO – jeśli jesteś osobą działającą w imieniu lub na rzecz Kontrahenta),
  6. W celu prowadzenia rozliczeń, księgowości i sprawozdawczości finansowej (art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO),
  7. W celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń,
  8. W celach statystycznych, związanych z poprawą efektywności pracy, jakości świadczonych usług i dostosowaniem ich do odbiorców.
  9. W celu prowadzenia korespondencji oraz zapewnienia obiegu i archiwizacji dokumentów, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  10. W celu rozpatrzenia reklamacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  11. Dane, które nie są niezbędne z perspektywy powyższych podstaw prawnych, przetwarzane są na podstawie zgody, o ile taka została wyrażona (art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
  12. Administrator nie przetwarza szczególnych kategorii danych osobowych. Jeśli opis okoliczności będących podstawą zgłoszenia reklamacyjnego lub innego zdarzenia wskazanego przez Zamawiającego zawiera dane szczególnej kategorii, to będą one przetwarzane wyłącznie w celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń (art. 9 ust. 2 lit. f RODO), a poza tym celem, na podstawie zgody, którą stanowi wyraźne działanie Zamawiającego: udostępnienie ich z własnej inicjatywy w celu rozpatrzenia reklamacji (art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
 
  1. KATEGORIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.
  1. Zamawiający powierza Sprzedawcy dane osobowe następujących kategorii osób i w następującym zakresie: dane osobowe pracowników i współpracowników, którzy reprezentują Zamawiającego i koordynują realizację Umowy tj.: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, numer dowodu osobistego. Analogicznie Sprzedawca jako administrator danych osobowych pracowników, powierza Zamawiającemu dane osobowe pracowników i współpracowników, którzy reprezentują Sprzedawcę i koordynują realizację Umowy Sprzedaży tj.: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
 
  1. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH.
  1. Co do zasady, dane będą przetwarzane przez okres realizacji umowy z Zamawiającym. Dane będą także przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa, w szczególności przepisami o rachunkowości, natomiast jeśli jest to uzasadnione - do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń wynikających z umowy z Zamawiającym, w zależności, który okres jest dłuższy.
  2. Dane osobowe będą przechowywane przez 1 rok po terminie upływu gwarancji lub rozliczeniu reklamacji, a w razie przetwarzania w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń - do czasu ich przedawnienia prawomocnego zakończenia postępowań w tym postępowania egzekucyjnego.
  3. Okres przechowywania danych stanowiących treść korespondencji jest uzależniony od celu przetwarzania danych, którego dotyczy dana korespondencja.
  4. Przekazane dane osobowe będą przechowywane do czasu wycofania zgody lub wniesienia sprzeciwu. Do wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu może dojść w sposób dowolny, tj. w taki sposób, aby wyraźnie zaznaczyć, że Zamawiający lub osoba działająca w jego imieniu nie życzy sobie pozostawać z Sprzedawcą w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych przez niego działaniach. Po wycofaniu zgody lub wyrażeniu sprzeciwu, dane osobowe mogą być przechowywane na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze i związanych z nimi roszczeniami - do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń, w zależności, który termin jest dłuższy.
 
  1. ODBIORCY DANYCH
Zgodnie z postanowieniami RODO dane osobowe Zamawiającego lub osób działających w jego imieniu mogą być przekazywane przez Administratora podmiotom przetwarzającym, jeśli jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania, w szczególności:
  1. Podmioty świadczące usługi lub dostarczające rozwiązania informatyczne.
  2. Podwykonawcy oraz dostawcy organizacji.
  3. Notariusze oraz kancelarie adwokackie lub radcowskie.
  4. Podmioty świadczące usługi doradcze i audytorskie.
  5. Podmioty prowadzące działania marketingowe.
  6. Podmioty archiwizujące i niszczące dokumenty.
  7. Podmioty świadczące usługi kurierskie i pocztowe.
  8. Banki, zakłady ubezpieczeń oraz pozostałe instytucje finansowe i płatnicze.
  9. Organy publiczne, otrzymujące dane w związku z realizacją obowiązków prawnych administratora.
 
  1. PRAWA OSÓB KTÓYCH DANE DOTYCZĄ
Użytkownikowi przysługuje (w sytuacjach wskazanych przepisami RODO):
  1. prawo dostępu do danych, w tym prawo uzyskania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu, o ile nie narusza to tajemnicy zawodowej,
  2. prawo żądania ich sprostowania lub uzupełnienia,
  3. prawo do usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”),
  4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  5. obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych, lub o ograniczeniu przetwarzania, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku,
  6. w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wyrażona na podstawie przepisów RODO, Zamawiającemu przysługuje prawo wycofania takiej zgody; wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, którego dokonano przed jej wycofaniem;
  7. prawo do przenoszenia danych osobowych,
  8. prawo do niepodlegania zautomatyzowanej decyzji, w tym profilowaniu,
  9. prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Użytkownik/Uczestnik uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
Podanie przez Zamawiającego danych osobowych jest dobrowolne, przy czym jest niezbędnym warunkiem zawarcia umowy, w szczególności w zakresie niezbędnym do wykonania umowy. W pozostałym zakresie, w szczególności w zakresie zgód marketingowych, wyrażenia zgody jest dobrowolne i niezależne od możliwości zawarcia umowy.
Więcej informacji na temat praw osób, których dane osobowe są przetwarzane, w tym, co do prawa wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych znaleźć można na https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679 oraz https://uodo.gov.pl/pl/83/155.

  1. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW TRZECICH
Dane osobowe Zamawiającego co do zasady nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (dalej: EOG). W niektórych uzasadnionych wypadkach, związanych z koniecznością przekazania danych do podwykonawców Administratora spoza obszaru EOG, w szczególności w razie konieczności rozpatrzenia reklamacji lub realizacji działań odszkodowawczych może dojść do przekazania danych. Administrator zastrzega, że zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej, państwa odbiorców spoza EOG zapewniają odpowiedni stopień ochrony danych osobowych zgodny ze standardami EOG. W celu zapewnienia odpowiedniego stopnia tej ochrony Administrator zawiera umowy z odbiorcami Państwa danych osobowych, na podstawie standardowej klauzuli umownej wydanej przez Komisję Europejską zgodnie z art. 46 ust. 2 lit. c RODO. Dane osobowe mogą zostać przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, gdy:
  1. na podstawie art. 49 ust. 1 lit. „b” RODO, gdy będzie to niezbędne do wykonania zawartej umowy lub wprowadzenia w życie środków przedumownych podejmowanych na żądanie Zamawiającego. W tym przypadku podstawą przekazania danych będzie niezbędność przetwarzania do zawarcia i wykonania umowy,
  2. na podstawie art. 49 ust. 1 lit. „e” RODO, gdy będzie to niezbędne do ewentualnego ustalenia roszczeń związanych z zawartą z Zamawiającym umową, jak również dochodzenia tych roszczeń lub obrony przed tymi roszczeniami. W tym przypadku podstawą przekazania danych będzie niezbędność do ustalenia, dochodzenia lub ochrony roszczeń.
Kopię danych osobowych przekazywanych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej można uzyskać poprzez złożenie u Administratora danych stosownego wniosku.

  1. ZAUTOMATYZOWANE PRZETWARZANIE I PROFILOWANIE
Co do zasady, Administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, miałyby być powodowane inne skutki prawne lub w inny sposób miałoby to istotnie wpływać na Zamawiających. Administrator nie używa żadnych algorytmów informatycznych w celu podejmowania decyzji mających mieć wpływ na relację z klientem.

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Strony zobowiązują się do wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu zapewnienia ochrony przetwarzanym danym osobowym. W procesie administrowania i przetwarzania danych osobowych Strony działają w zgodzie z obowiązkami nałożonymi na nie odpowiednio przez przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, w szczególności RODO i lokalne regulacje wydane na podstawie RODO.

Prawem właściwym dla niniejszych warunków i umów pomiędzy stronami jest wyłącznie prawo polskie. W kwestiach nie unormowanych postanowieniami niniejszych warunków stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu Cywilnego. Wszystkie oferty, potwierdzenia i Umowy podlegają i są interpretowane zgodnie z prawem polskim. W stosunku do wszelkich sporów wynikających z Umowy lub z nią związanych Zamawiającym i Sprzedawca będą w pierwszej kolejności starali się rozstrzygnąć je w wyniku porozumienia i negocjacji w dobrej wierze, w duchu wzajemnej współpracy.